Juba esimesest pilgust uue KTM 1290 Super Duke R-i agressiivsele välimusele on selge: KTM-i insenerid on kokku pannud komplekti, mis jätab varju kõik varasemad streetfighter’id ja naked bike’d – sealhulgas ka need, mille valmistajaks on KTM ise.
1290 R on kõige ekstreemsem Super Duke ja radikaalsem kõigist eelkäijatest. KTM-i lähenemine võimsa RC8 mootori ja kerge redelraami arendamisele on terviklik, sellele lisandub tehnoloogia ja elektroonika viimane sõna ning tulemuseks on uue 1290 Super Duke R-i ülim sooritusvõime. 180 hj vaid 189 kg kaalu juures – selline võimsuse/kaalu suhe oli varem jõukohane vaid järeleaidatud supersport klassi ratastele. Uuenduslikud elektroonilised abisüsteemid viivad juhitavuse ja ohutuse samuti uuele tasemele.
1290 Super Duke R-i mootori põhjana on kasutatud KTM Superbike 1190 RC8 R-i mootorit, mille arendamisel ei pandud põhirõhku mitte tippvõimsusele, vaid pöördemomendile ja võimsuse maksimaalse ärakasutamise võimele. 75-kraadine elektrooniliselt juhitav V2 mootor on üheaegselt nii erakordselt paindlik kui äkiline ja kergelt sõidetav. See muudab 1290 Super Duke R-i sobivaks nii linnas liiklemiseks kui rajal sõitmiseks.
Eeskujuliku geomeetriaga 1290 Super Duke R-i raam on kergest ja äärmiselt jäigast kroom-molübdeenterasest, selle külge kinnitub alumiiniumist tagumine poolraam.
Esiratas kinnitub 48 mm liugtorudega täisreguleeritava WP USD teleskoopesihargi vahele, tagaratta vedrustuse eest hoolitseb pikk ja jäik ühepoolne tagakiige ja reguleeritav vedrustuse monoelement.
Super Duke’i eripäraks on eriti kõrgest klassist Brembo võidusõidupidurid ja koostöös Boschiga välja arendatud juhtelektroonika, mis muudab ligi kahesajahobujõulise mootorratta taltsustamise üheaegselt nii nauditavaks kui ohtuks ja efektiivseks. Elektroonilised abimehed, kuhu kuuluvad ABS blokeerimisvastased pidurid, veojõukontroll MTC ning piki- ja külgkaldeandurid, tagavad vajadusel kiire, turvalise ja kontrollitud kulgemise ent soovi korral väljalülitatavana tagavad äärmuslikke elamusi ka MotoGP tasemel sõitjatele.